Ellentétes vélemények, ellentétes elvek és érdekek találkoztak a több órás zsűrizés alatt. Az értékelés alatt két fő szempontot tartottak szem előtt, miszerint a pályaműnek meg kellett felelnie a Chevrolet pályázati kiírásnak valamint az adott zsűritag munkaköréhez tartozóan figyelembe vették a pályamű kommunikációs üzenetének erejét. Ez az ütköztetés azért is volt fontos, mert a világválságban az egyik lehetséges megoldás éppen a kreativitás előtérbe helyezése lehet. Azaz a hatékony, de nem megszokott megoldások, ötletek kivitelesésének itt az ideje. Amikor a sablonok már nem működnek, fontos szerepe van az újraértelmezésnek.
Kora délutánra a zsűrizés keltette 'szikrák' kialudtak és meghozták a közös döntést a nyertesekről. Így a 2009-es Young? Creative? Chevrolet! pályázat hazai versenyének eredménye szerint a következő pályaművek első helyezettjei képviselhetik hazánkat az áprilisi versenyen:
a szakmai zsűri döntése alapján a kategóriánkénti győztesek:
FASHION:
1. KOALALUMP – MOME, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest
Hajdú Anett
Hofstädter Szandra
Kovács Adel
2. STYLHOUETTE – MOME, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest
Fábri Zsuzsanna
Havancsák Teréz
Szabó Fruzsina
3. EPONA – MKE, Magy. Képzőművészeti Egyetem
Kupeczik Ágnes
VISUAL ARTS:
1. B-TERV – NYME, Nyugat Magy. Egyetem
Fignár Réka
Nagy Veronika
Nyíri Barbara
2. AERO – PTE, Pécsi Tudomány Egyetem
László Zsolt
Őszi László
valamint a Chevrolet döntése alapján a visual art 3. helyezettje és a video kategória 3 helyezettjei a következő hallgatók lettek:
3. RUPPERT DÁNIEL – MOME, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest
Ruppert Dániel
VIDEO:
1. DEMKEP – Debreceni Egyetem
Kovács László
Molnár András
Szalay Réka
Varga Emil
2. SOUNIO – MOME, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest
Visnyovszky János
3. PÖTTYÖS FOGKEFE – MOME, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest
Böröcz Angelika