2009. május 24., vasárnap
jan.6. CHEVROLET Y?C?C! 2009 competition
Young? Creative? Chevrolet!
2009 - indul a művészeti és design pályázat Magyarországon is!
7 egyetem és közel 100 hallgató jelentkezett a 2009-es, szakmai workshop-pal egybekötött művészeti pályázatra.
A Chevrolet 2009-ben először hirdeti meg Magyarországon is fiatal, tehetséges művészeket támogató programját, a Young? Creative? Chevrolet!.
A pályázat lehetőséget kínál a művészeti egyetemek hallgatóinak arra, hogy öt különböző művészeti területen; a fotózás, a filmezés, a divat, valamint a zene és képzőművészet terén megmérettessék magukat. A pályázatot megelőzően az érdeklődők ingyenes ötnapos szakmai workshop-on vehetnek részt, amely alkalmat kínál a különböző művészeti ágakhoz kacsolódó szakmai ismeretek elmélyítésére, a konkrét pályázatok-hoz kapcsolódó szakmai kérdések megvitatására, valamint az élet egyéb területein is kiemelkedő jelentőséggel bíró kommunikációs és önérvényesítési technikák elsajátítására is.
A pályázók 2009. február 27-ig adhatják le pályaműveiket. Ezt követően a művészvilág, a média és a Chevrolet képviselőiből álló zsűri kiválasztja műfajonként a legkiemelkedőbb alkotásokat. Ezután az egyes országok győztesei lehetőséget kapnak az európai szintű megmérettetésre is.
Európa-szerte összesen 105 intézmény - 19 országból, közülük öt első ízben nevezett be az immáron harmadik alkalommal megrendezésre kerülő európai szintű „Young? Creative? Chevrolet!" pályázatra, sőt 2009-ben egy további művészeti ággal, a zenével bővült a paletta.
A versenyen 2009-ben már 19 ország vesz részt; Ausztria, a Balti államok (Észtország, Lettország Litvánia), Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Franciaország, Hollandia, Horvátország, Magyarország, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Svájc, Szerbia és Szlovénia.
"Nagyon örültünk a művészeti iskolák részére kiírt tavalyi versenyünk pozitív fogadtatásának. Tizenöt országból hetvenöt iskola vett részt, bizonyítva, hogy a diákok szeretik a kihívást, szívesen megmérettetik magukat! Egy olyan dinamikus és gazdag örökséggel rendelkező márkának, mint a Chevrolet, óriási potenciált jelent a kapcsolat a kreatív művészetek és a márka között. Idén is kíváncsian várjuk az eredményeket a Fotó, Videó, Képzőművészet, Divat és Zene kategóriákban. A legérdekesebb számunkra az, ahogyan a diákok megjelenítik, értelmezik a Chevrolet márkát a saját szakterületükön." - emelte ki Wayne Brannon, a Chevrolet Europe igazgatója.
2009-ben öt új ország csatlakozik a résztvevők táborához Csehország, Magyarország, Németország, Románia és Szerbia. A „Young? Creative? Chevrolet!" Európa szerte összekapcsolja a fiatal művészeket, a résztvevők nagy száma, pályázatuk sokfélesége pedig garancia a projektek eredetiségére és magas színvonalára.
Néhány intézmény - élve a kezdeményezés kínálta lehetőséggel - már integrálta a versenyt a saját tantervébe is, a „Young? Creative? Chevrolet!" pályázaton dolgozó diákokat konzulensként segítik az intézmény oktatói.
A versenyre vonatkozó további információ: www.youngcreativechevrolet.eu
Ha többet akarsz tudni a Chevrolet cégről itt találod a hivatalos honlapokat:
www.chevrolet.com
www.chevrolet.hu